ma 24/06/2024 - 19:30 Raadzaal
De gemeenteraad neemt kennis van het geactualiseerde overzicht van de samenwerkingsverbanden die de gemeente Hechtel-Eksel heeft.
De notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de gemeenteraad worden onder de verantwoordelijkheid van de algemeen directeur opgesteld.
Elk gemeenteraadslid heeft het recht tijdens de vergadering opmerkingen te maken over de redactie van de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering. Als die opmerkingen door de gemeenteraad worden aangenomen, worden de notulen en het zittingsverslag in die zin aangepast.
Als er geen opmerkingen worden gemaakt over de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering worden de notulen en het zittingsverslag als goedgekeurd beschouwd.
De gemeente Hechtel-Eksel is aandeelhouder van Nuhma CV.
Op 08 oktober 2024 zal de buitengewone algemene vergadering plaatsvinden van Nuhma CV. De agenda van deze vergadering dient door de gemeenteraad te worden goedgekeurd. Op de agenda staan het Project Transactie Publi-T en de statutenwijziging geagendeerd.
Er wordt voorgesteld om een “Studieopdracht riolering- en wegenisproject R/003129 Don Boscostraat, via Fluvius - Lastvoorwaarden en gunningswijze” goed te keuren (agendapunt gemeenteraad 24 juni 2024).
In het belastingreglement op administratieve stukken worden enkele aanpassingen doorgevoerd in het kader van het conformiteitsattest.
De gebruiksovereenkomst tussen het Lokaal bestuur Hechtel-Eksel en Jeugdhuis VZW De Kajotter wordt goedgekeurd.
Er wordt akkoord gegaan met de lastvoorwaarden en de gunningswijze voor de genoemde gezamenlijke opdracht. Fluvius treedt daarbij op als aanbestedende overheid.
Er wordt goedkeuring gegeven aan de lastvoorwaarden en uit te nodigen firma's voor de aankoop van twee signalisatiewagens voor het lokaal bestuur Hechtel-Eksel.
De gemeenteraad geeft goedkeuring aan de volledige beheeroverdracht van gemeentelijk bos- en natuurgebied naar het Agentschap Natuur en Bos. Onderhavige gebruiksovereenkomst en samenwerkingsovereenkomst treedt in werking op 01/01/2025 en loopt gedurende een aaneengesloten termijn van 24 jaar. Na afloop van deze termijn en behoudens opzegging door één van de partijen zal de overeenkomst stilzwijgend verlengd worden met periodes van telkens 5 jaar. Bijhorende documenten worden samen met de samenwerkingsovereenkomst ondertekend.
Aanpassing schoolreglement.
Het college van burgemeester en schepenen rapporteert jaarlijks aan de gemeenteraad over de besluiten die genomen zijn in het kader van delegatiebesluiten van personeelsaangelegenheden.
De algemeen directeur rapporteert jaarlijks aan het college van burgemeester en schepenen en de gemeenteraad over de organisatiebeheersing. Organisatiebeheersing is het geheel van maatregelen en procedures die ontworpen zijn om een redelijke zekerheid te verschaffen dat men onder andere doelstellingen bereikt, wetgeving naleeft en de beschikbare middelen efficiënt inzet.
De klachtencoördinator maakt jaarlijks een verslag op over de klachten en het gevolg dat er aan gegeven werd. Volgens artikel 303 §3 van het decreet lokaal bestuur dient deze rapportering ook jaarlijks te gebeuren aan de raden.