In het kader van efficiëntieverhoging en een vlotte doorstroom van processen en procedures, werden de bevoegdheden van de gemeenteraad met betrekking tot personeelsaangelegenheden (zoals vermeld in art. 41, 2e lid DLB en art. 57, eerste lid DLB) gedelegeerd naar het college van burgemeester en schepenen.
Deze delegatiebeslissing versoepelt de werking van de organisatie, vooral op vlak van wijzigen en up to date houden van reglementen en snelheid in beslissingsprocedures. Op die manier kan het beleid en de administratie sneller schakelen en naar oplossingen zoeken in het constant veranderende landschap van personeelsbeleid.
De rapporteringsperiode loopt van 1 april 2023 tot en met 31 maart 2024.
Decreet lokaal bestuur, art. 41
Gemeenteraadsbesluit, dd. 19 september 2022 betreffende de delegatiebeslissing van personeelsaangelegenheden
De gemeenteraad neemt kennis van de rapportering van de delegatiebevoegdheid van personeelsaangelegenheden 2024.