De laatste aanpassingen aan het arbeidsreglement van de gemeentelijke basisschool Eksel dateren van 2014.
Intussen kende de personeelsregelgeving binnen het Vlaamse onderwijs heel wat wijzigingen.
Het arbeidsreglement in bijlage is opgesteld aan de hand van de meest recente informatie aangeleverd door de juridische dienst van onze onderwijskoepel OVSG.
Artikel 40 en 41 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
Artikel 6, §1,1° van de wet van 8 april 1965 tot instelling van de arbeidsreglementen, en latere wijzigingen.
De wet van 18 december 2002 tot wijziging van de wet van 8 april 1965 tot instelling van de arbeidsreglementen, en latere wijzigingen.
Artikel 2, 2° van de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel, en latere wijzigingen.
Titel 2 van het decreet van 27 maart 1991 betreffende de rechtspositie van de personeelsleden van het gesubsidieerd onderwijs, en latere wijzigingen.
Besluit van de Vlaamse Regering tot organisatie van het schooljaar in het basisonderwijs en in het deeltijds onderwijs georganiseerd, erkend of gesubsidieerd door de Vlaamse Gemeenschap, 17 april 1991, en latere wijzigingen.
Decreet basisonderwijs van 25 februari 1997, en latere wijzigingen.
Het arbeidsreglement van de gemeentelijke basisschool Eksel, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2014, wordt opgeheven.
De gemeenteraad keurt het bijgevoegde gewijzigde arbeidsreglement van de gemeentelijke basisschool Eksel met ingang vanaf 1 september 2025 goed.