Terug
Gepubliceerd op 17/09/2025

2025_GR_00118 - GBS Eksel - personeelsbeleid: functiebeschrijvingen, evaluatiereglement, lijst instellingsgebonden opdrachten - Goedkeuring

Gemeenteraad
di 24/06/2025 - 20:00 Raadzaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Raf Truyens, schepen; Jan Dalemans, Burgemeester; Theo Martens, gemeenteraadslid; Johan Feyen, gemeenteraadslid; Jan Vangenechten, schepen; William Linmans, gemeenteraadslid; Kelly Leenaerts, schepen; Jo Bollen, gemeenteraadslid; Jaak Smeets, gemeenteraadslid; Conny Aerts, gemeenteraadslid; Ellen Schrooten, gemeenteraadslid; Stefan Maes, gemeenteraadslid; Jochim Schrooten, gemeenteraadslid; Noortje Baselet, gemeenteraadslid; Inge Peeters, gemeenteraadslid; Lynn Larsen, gemeenteraadslid; Mustafa Agdere, gemeenteraadslid; Rosi Vander Elst, gemeenteraadslid; Carine Stevens, gemeenteraadslid; Tim Feyen, schepen; Tygo Klaasse, schepen; Sofie Vrijsen, Algemeen directeur wnd.

Verontschuldigd

Carina Gijsbers, voorzitter; Sven Saenen, gemeenteraadslid

Secretaris

Sofie Vrijsen, Algemeen directeur wnd.

Voorzitter

Raf Truyens, schepen
2025_GR_00118 - GBS Eksel - personeelsbeleid: functiebeschrijvingen, evaluatiereglement, lijst instellingsgebonden opdrachten - Goedkeuring 2025_GR_00118 - GBS Eksel - personeelsbeleid: functiebeschrijvingen, evaluatiereglement, lijst instellingsgebonden opdrachten - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

De voorgelegde documenten (functiebeschrijvingen, lijst instellingsgebonden opdrachten en evaluatiereglement) werden in overleg met de directie en het bestuur uitgewerkt in functie van de vernieuwing van de functionerings- en evaluatiecyclus, zoals bepaald in de meest recente regelgeving.

Alle documenten zijn gebaseerd op modellen die door het Onderwijssecretariaat voor Steden en Gemeenten (OVSG) ter beschikking werden gesteld en op dat niveau ook al voorgelegd werden aan de vakbonden. 

In zitting van 22 mei 2025 gaf het afzonderlijk bijzonder overlegcomité een akkoord voor de generieke functiebeschrijvingen per ambt, de lijst instellingsgebonden opdrachten en het evaluatiereglement voor de gemeentelijke basisschool Eksel.

Juridische grond

Artikelen 40 en 41 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017

Titel 2 van het decreet van 27 maart 1991 betreffende de rechtspositie van de personeelsleden van het gesubsidieerd onderwijs, en latere wijzigingen.

Ministeriële omzendbrief betreffende functiebeschrijving en evaluatie, PERS/2007/09, van 29 oktober 2007, en latere wijzigingen.

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1


De gemeenteraad keurt de bijgevoegde functiebeschrijvingen voor volgende ambten van de gemeentelijke basisschool Eksel goed:

  • Directeur
  • Administratief medewerker
  • ICT-coördinator
  • zorgcoördinator
  • Kinderverzorger
  • Kleuteronderwijzer
  • Leermeester levensbeschouwelijke vakken
  • Leermeester lichamelijke opvoeding
  • Onderwijzer
  • Beleidsondersteuner

Artikel 2

De gemeenteraad keurt de bijgevoegde lijst met instellingsgebonden opdrachten voor de gemeentelijke basisschool Eksel goed.

Artikel 3

De gemeenteraad keurt het bijgevoegde evaluatiereglement voor de gemeentelijke basisschool Eksel goed.