De voorgelegde documenten (functiebeschrijvingen, lijst instellingsgebonden opdrachten en evaluatiereglement) werden in overleg met de directie en het bestuur uitgewerkt in functie van de vernieuwing van de functionerings- en evaluatiecyclus, zoals bepaald in de meest recente regelgeving.
Alle documenten zijn gebaseerd op modellen die door het Onderwijssecretariaat voor Steden en Gemeenten (OVSG) ter beschikking werden gesteld en op dat niveau ook al voorgelegd werden aan de vakbonden.
In zitting van 22 mei 2025 gaf het afzonderlijk bijzonder overlegcomité een akkoord voor de generieke functiebeschrijvingen per ambt, de lijst instellingsgebonden opdrachten en het evaluatiereglement voor de gemeentelijke basisschool Eksel.
Artikelen 40 en 41 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017
Titel 2 van het decreet van 27 maart 1991 betreffende de rechtspositie van de personeelsleden van het gesubsidieerd onderwijs, en latere wijzigingen.
Ministeriële omzendbrief betreffende functiebeschrijving en evaluatie, PERS/2007/09, van 29 oktober 2007, en latere wijzigingen.
De gemeenteraad keurt de bijgevoegde functiebeschrijvingen voor volgende ambten van de gemeentelijke basisschool Eksel goed:
De gemeenteraad keurt de bijgevoegde lijst met instellingsgebonden opdrachten voor de gemeentelijke basisschool Eksel goed.
De gemeenteraad keurt het bijgevoegde evaluatiereglement voor de gemeentelijke basisschool Eksel goed.