Terug
Gepubliceerd op 27/09/2023

2023_GR_00076 - Rapportering klachtenbehandeling gemeentebestuur 2023 - Kennisneming

Gemeenteraad
ma 26/06/2023 - 19:30 Raadzaal
Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig

Stefan Agten, voorzitter; Jacky Snoeckx; Raf Truyens; Marc De Pachter; Sven Saenen; Jan Dalemans; Nele Lijnen; Ivette Leten; Theo Martens; Johan Feyen; Jan Vangenechten; William Linmans; Jo Kerkhofs; Kelly Leenaerts; Carina Gijsbers; Jordy Verlinden; Kristel Vanbaelen; Jessie Olyslagers; Marie De Rycke; Jo Bollen; Ilse Drees; Christel Schuurmans; Kristel Kenis, Algemeen directeur wnd.

Verontschuldigd

Ellen Willekens; Robert Verheyen, Algemeen directeur

Secretaris

Kristel Kenis, Algemeen directeur wnd.

Voorzitter

Stefan Agten, voorzitter
2023_GR_00076 - Rapportering klachtenbehandeling gemeentebestuur 2023 - Kennisneming 2023_GR_00076 - Rapportering klachtenbehandeling gemeentebestuur 2023 - Kennisneming

Motivering

Argumentatie

Het reglement klachtenbehandeling organiseert een systeem voor behandeling van klachten over de handelingen van het lokaal bestuur Hechtel-Eksel. 

Art. 6 §1 van dit reglement bepaalt dat de klachtencoördinator  jaarlijks een verslag opmaakt over de klachten en hierover rapporteert aan het college van burgemeester en schepenen en aan het vast bureau. De algemeen directeur rapporteert jaarlijks aan de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn. 

De stand van zaken behandelt de rapporteringsperiode van 1 april 2022 tot 31 maart 2023. 

Juridische grond

Decreet Lokaal Bestuur, art. 56

Decreet lokaal bestuur, art. 303 ยง3  (jaarlijkse rapportering klachten aan de raden)

Reglement klachtenbehandeling, dd. 30 januari 2023

Decreet Lokaal Bestuur, art. 41

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad neemt kennis van de rapportering over de klachtenbehandeling van klachten tegen het gemeentebestuur 2023.