Terug
Gepubliceerd op 27/09/2023

Notulen  Gemeenteraad

ma 30/01/2023 - 19:30 Raadzaal

Samenstelling

Aanwezig

Stefan Agten, voorzitter; Jacky Snoeckx; Raf Truyens; Marc De Pachter; Sven Saenen; Jan Dalemans; Nele Lijnen; Ivette Leten; Theo Martens; Johan Feyen; Jan Vangenechten; William Linmans; Jo Kerkhofs; Kelly Leenaerts; Carina Gijsbers; Jordy Verlinden; Hanne Palmans; Kristel Vanbaelen; Ellen Willekens; Jessie Olyslagers; Marie De Rycke; Jo Bollen; Ilse Drees; Robert Verheyen, Algemeen directeur

Secretaris

Robert Verheyen, Algemeen directeur

Voorzitter

Stefan Agten, voorzitter

Agendapunten

1.

2023_GR_00008 - Melding Jacky Snoeckx als onafhankelijk raadslid vanaf 31 januari 2023 - Kennisneming

Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig
Stefan Agten, voorzitter; Jacky Snoeckx; Raf Truyens; Marc De Pachter; Sven Saenen; Jan Dalemans; Nele Lijnen; Ivette Leten; Theo Martens; Johan Feyen; Jan Vangenechten; William Linmans; Jo Kerkhofs; Kelly Leenaerts; Carina Gijsbers; Jordy Verlinden; Hanne Palmans; Kristel Vanbaelen; Ellen Willekens; Jessie Olyslagers; Marie De Rycke; Jo Bollen; Ilse Drees; Robert Verheyen, Algemeen directeur
Secretaris
Robert Verheyen, Algemeen directeur
Voorzitter
Stefan Agten, voorzitter
1.

2023_GR_00008 - Melding Jacky Snoeckx als onafhankelijk raadslid vanaf 31 januari 2023 - Kennisneming

2023_GR_00008 - Melding Jacky Snoeckx als onafhankelijk raadslid vanaf 31 januari 2023 - Kennisneming

Motivering

Argumentatie

Een onafhankelijk raadslid wordt nooit aanzien als een nieuwe of afzonderlijke fractie, maar als deel van de fractie waarvan het raadslid deel uitmaakte tot op het moment van de aankondiging om als onafhankelijke te zetelen. Het is niet mogelijk om tot een nieuwe fractie toe te treden.

Juridische grond

Decreet lokaal bestuur, inzonderheid artikel 36, 37 en 160, artikel 37§3, 2de lid bepaalt:

Tot de eerstvolgende volledige vernieuwing van de gemeenteraad wordt een fractie geacht hetzelfde aantal leden in de commissies te behouden. Als een lid uitdrukkelijk aan de gemeenteraad heeft meegedeeld dat het niet meer wil behoren tot zijn fractie, vermeld in artikel 36, kan dat lid niet meer zetelen, noch als lid van deze fractie, noch als lid van een andere fractie. Niettemin behouden die fracties het oorspronkelijke aantal leden in de commissie.

Gemeenteraadsbesluit van 02 januari 2019 betreffende de fractievorming in de gemeenteraad, hierin werd vastgesteld dat de heer Jacky Snoeckx vanaf 02 januari 2019 lid is van fractie HE lijst burgemeestr.

Huishoudelijk reglement van de raad, artikel 36 bepaalt:

Iedere fractie heeft een fractievoorzitter, die instaat voor de organisatie van de werking van de fractie, binnen de wettelijke en reglementaire bepalingen.

Met het oog op een vlotte voorbereiding van de gemeenteraad, gebeurt de communicatie van de algemeen directeur en zijn ondersteunende diensten naar de fracties en onafhankelijke raadsleden, in plaats van naar de individuele raadsleden in volgend geval:

 1° opvragen kandidaatstellingen voor afvaardiging in instellingen.

De fractievoorzitter is de contactpersoon bij het overleg dat de voorzitter houdt omtrent knelpunten bij de werkzaamheden van de gemeenteraad.

Besluit

De Gemeenteraad neemt eenparig kennis van het volgende besluit.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Kennisname van de schriftelijke melding van de heer Jacky Snoeckx dat hij vanaf 31 januari 2023 als onafhankelijk raadslid zal zetelen in de bevoegde organen.

2.

2023_GR_00007 - Invulling van opengevallen mandaat schepen - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Stefan Agten, voorzitter; Jacky Snoeckx; Raf Truyens; Marc De Pachter; Sven Saenen; Jan Dalemans; Nele Lijnen; Ivette Leten; Theo Martens; Johan Feyen; Jan Vangenechten; William Linmans; Jo Kerkhofs; Kelly Leenaerts; Carina Gijsbers; Jordy Verlinden; Hanne Palmans; Kristel Vanbaelen; Ellen Willekens; Jessie Olyslagers; Marie De Rycke; Jo Bollen; Ilse Drees; Robert Verheyen, Algemeen directeur
Secretaris
Robert Verheyen, Algemeen directeur
Voorzitter
Stefan Agten, voorzitter

Stemming op het agendapunt

2023_GR_00007 - Invulling van opengevallen mandaat schepen - Goedkeuring
Aanwezig
Stefan Agten, Jacky Snoeckx, Raf Truyens, Marc De Pachter, Sven Saenen, Jan Dalemans, Nele Lijnen, Ivette Leten, Theo Martens, Johan Feyen, Jan Vangenechten, William Linmans, Jo Kerkhofs, Kelly Leenaerts, Carina Gijsbers, Jordy Verlinden, Hanne Palmans, Kristel Vanbaelen, Ellen Willekens, Jessie Olyslagers, Marie De Rycke, Jo Bollen, Ilse Drees, Robert Verheyen
Stemmen voor 16
Hanne Palmans, Carina Gijsbers, William Linmans, Jordy Verlinden, Jan Dalemans, Jacky Snoeckx, Ivette Leten, Jessie Olyslagers, Nele Lijnen, Theo Martens, Kelly Leenaerts, Marie De Rycke, Kristel Vanbaelen, Ellen Willekens, Johan Feyen, Stefan Agten
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 7
Jo Kerkhofs, Jan Vangenechten, Jo Bollen, Ilse Drees, Marc De Pachter, Sven Saenen, Raf Truyens
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
2.

2023_GR_00007 - Invulling van opengevallen mandaat schepen - Goedkeuring

2023_GR_00007 - Invulling van opengevallen mandaat schepen - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

Op de gemeenteraad van 02 januari 2019 werd de heer Jacky Snoeckx als derde schepen verkozen verklaard met als einddatum 31 december 2024. In de akte van voordracht is geen opvolger vermeld.

Middels een e-mail van 16 januari 2023 laat de heer Jacky Snoeckx weten dat hij afstand doet van zijn schepenmandaat vanaf 31 januari 2023. De voorzitter van de gemeenteraad heeft de kennisgeving ontvangen op 16 januari 2023, zodat het ontslag definitief is. 

Aangezien er geen opvolger in de oorspronkelijke voordrachtakte werd vermeld, wordt overeenkomstig artikel 49 van het decreet over het lokaal bestuur overgegaan tot vervanging.

Conform dit artikel moet de gemeenteraad eerst beslissen om het opengevallen schepenmandaat in te vullen waarna binnen twee maanden overgegaan wordt tot een verkiezing van een nieuwe schepen op basis van een akte van voordracht.

Juridische grond

Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikelen 42, 43 en 49.

Besluit van de gemeenteraad van 02 januari 2019 houdende de verkiezing van de schepenen.

Voordrachtakte van de kandidaat-schepen ingediend op 21 november 2018.

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad beslist om het opengevallen schepenmandaat in te vullen en zal binnen twee maanden overgaan tot verkiezing van een schepen op basis van een akte van voordracht van de kandidaat-schepen.

3.

2023_GR_00005 - Notulen van de gemeenteraad van 19 december 2022 - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Stefan Agten, voorzitter; Jacky Snoeckx; Raf Truyens; Marc De Pachter; Sven Saenen; Jan Dalemans; Nele Lijnen; Ivette Leten; Theo Martens; Johan Feyen; Jan Vangenechten; William Linmans; Jo Kerkhofs; Kelly Leenaerts; Carina Gijsbers; Jordy Verlinden; Hanne Palmans; Kristel Vanbaelen; Ellen Willekens; Jessie Olyslagers; Marie De Rycke; Jo Bollen; Ilse Drees; Robert Verheyen, Algemeen directeur
Secretaris
Robert Verheyen, Algemeen directeur
Voorzitter
Stefan Agten, voorzitter
3.

2023_GR_00005 - Notulen van de gemeenteraad van 19 december 2022 - Goedkeuring

2023_GR_00005 - Notulen van de gemeenteraad van 19 december 2022 - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

Behalve in spoedeisende gevallen worden de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering ten minste acht dagen voor de dag van de vergadering ter beschikking gesteld van de gemeenteraadsleden. Het huishoudelijk reglement bepaalt de wijze waarop de notulen en het zittingsverslag ter beschikking worden gesteld. Als een gemeenteraadslid daarom verzoekt, worden de notulen en het zittingsverslag elektronisch ter beschikking gesteld.

Elk gemeenteraadslid heeft het recht tijdens de vergadering opmerkingen te maken over de redactie van de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering. Als die opmerkingen door de gemeenteraad worden aangenomen, worden de notulen en het zittingsverslag in die zin aangepast.

Als er geen opmerkingen worden gemaakt over de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering worden de notulen en het zittingsverslag als goedgekeurd beschouwd en worden ze ondertekend door de voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur. Als de gemeenteraad bij spoedeisendheid is samengeroepen, kan de gemeenteraad beslissen om opmerkingen toe te laten op de eerstvolgende vergadering.

Telkens als de gemeenteraad het wenselijk acht, worden de notulen staande de vergadering opgemaakt en door de meerderheid van de gemeenteraadsleden en de algemeen directeur ondertekend.

Juridische grond

Het decreet over het lokaal bestuur, inzonderheid artikel 32,

De notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de gemeenteraad worden onder de verantwoordelijkheid van de algemeen directeur opgesteld overeenkomstig artikel 277 en 278.

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De notulen van de gemeenteraad van 19 december 2022 goed te keuren.

4.

2023_GR_00003 - Reglement klachtenbehandeling - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Stefan Agten, voorzitter; Jacky Snoeckx; Raf Truyens; Marc De Pachter; Sven Saenen; Jan Dalemans; Nele Lijnen; Ivette Leten; Theo Martens; Johan Feyen; Jan Vangenechten; William Linmans; Jo Kerkhofs; Kelly Leenaerts; Carina Gijsbers; Jordy Verlinden; Hanne Palmans; Kristel Vanbaelen; Ellen Willekens; Jessie Olyslagers; Marie De Rycke; Jo Bollen; Ilse Drees; Robert Verheyen, Algemeen directeur
Secretaris
Robert Verheyen, Algemeen directeur
Voorzitter
Stefan Agten, voorzitter
4.

2023_GR_00003 - Reglement klachtenbehandeling - Goedkeuring

2023_GR_00003 - Reglement klachtenbehandeling - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

Het lokaal bestuur wil zorgvuldig en efficiënt omgaan met klachten en meldingen en een grondige en klantgerichte aanpak verzekeren.

In dit reglement wordt een duidelijke definitie afgebakend van wat een klacht is en wat een melding is opdat er geen vergissing kan plaatsvinden. Voor meldingen die rechtstreeks terechtkomen bij diensten of medewerkers ervan wordt een controle uitgevoerd door de klachtencoördinator. Klachten worden meteen overgemaakt aan de klachtencoördinator die deze registreert en een klachtenbehandelaar aanduidt voor een inhoudelijk onderzoek en om een eventuele oplossing te formuleren. In het reglement wordt vastgesteld hoe klachten ingediend kunnen worden opdat ze ontvankelijk zijn. Indien klachten het onderwerp uitmaken van een specifieke procedure verwijst de klachtencoördinator de klacht door naar de bevoegde instantie.

Jaarlijks rapporteert de klachtencoördinator, in dit geval de deskundige participatie, aan het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau een overzicht van de klachten die hij afgehandeld heeft met een korte toelichting van de dossiers. De algemeen directeur rapporteert jaarlijks aan de gemeenteraad over de klachten ingediend tegen de gemeente en aan de raad voor maatschappelijk welzijn over de klachten ingediend tegen het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn.

Juridische grond

Artikelen 40 en 41 van het decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.

Artikelen 302 en 303 van het decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.

Artikelen ll.74 t.e.m. ll.88 van het Bestuursdecreet.

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad keurt het reglement klachtenbehandeling goed zoals het in bijlage uitgeschreven staat.

Artikel 2

Dit reglement vervangt het vorige klachtenreglement en treedt in werking op de dag van de bekendmaking ervan. 

5.

2023_GR_00002 - Convenant kansspelen Klasse IV Wedkantoor - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Stefan Agten, voorzitter; Jacky Snoeckx; Raf Truyens; Marc De Pachter; Sven Saenen; Jan Dalemans; Nele Lijnen; Ivette Leten; Theo Martens; Johan Feyen; Jan Vangenechten; William Linmans; Jo Kerkhofs; Kelly Leenaerts; Carina Gijsbers; Jordy Verlinden; Hanne Palmans; Kristel Vanbaelen; Ellen Willekens; Jessie Olyslagers; Marie De Rycke; Jo Bollen; Ilse Drees; Robert Verheyen, Algemeen directeur
Secretaris
Robert Verheyen, Algemeen directeur
Voorzitter
Stefan Agten, voorzitter
5.

2023_GR_00002 - Convenant kansspelen Klasse IV Wedkantoor - Goedkeuring

2023_GR_00002 - Convenant kansspelen Klasse IV Wedkantoor - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

De vestiging en uitbating van vaste kansspelinrichtingen klasse IV, beter gekend als wedkantoren, zijn geregeld in de wet op de kansspelen van 7 mei 1999. Zij moeten beschikken over een vergunning F2 van de Kansspelcommissie. Om deze vergunning te verkrijgen moet aan een aantal voorwaarden voldaan zijn, waaronder een advies van de burgemeester.
In de wetswijziging van 7 mei 2019  is een nieuwe en extra voorwaarde opgenomen: het convenant.

Het convenant is sedert 25 mei 2021 vereist bij het indienen van een vraag tot toekenning of hernieuwing van vergunning F2. 

De wettelijke bepaling luidt als volgt: “Deze convenant moet voorafgaandelijk gesloten worden tussen de gemeente waar het wedkantoor gevestigd is en de uitbater van het wedkantoor. Het convenant bepaalt waar de kansspelinrichting wordt gevestigd alsook de nadere voorwaarden, de openings- en sluitingsuren, alsook de openings- en sluitingsdagen van de kansspelinrichtingen klasse IV en wie het gemeentelijk toezicht waarneemt.”

Het convenant dat hier ter goedkeuring voorligt is gebaseerd op het voorbeeldconvenant van VVSG, dat werd gerealiseerd in overleg met experten van steden en de sector.

Juridische grond

- het decreet over het lokaal bestuur

- artikelen 301 en 304 van het strafwetboek

- de wet van 31 december 1851 op de kansspelen

- de wet van 07 mei 1999 op de kansspelen, de weddenschappen, de kansspelinrichtingen en de bescherming van spelers

- de wet van 10 januari 2021 tot wijziging van de wetgeving inzake kansspelen

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Het opgemaakte convenant tussen de gemeente Hechtel-Eksel en de vergunninghouders F2 met een klasse IV vergunning Bingoal Retail, voor de inrichting gelegen te Kamperbaan 2 te 3940 Hechtel-Eksel, wordt goedgekeurd.

6.

2023_GR_00006 - VERK2022/00004 - Definitieve vaststelling van het ontwerp van rooilijnplan en gratis grondafstand deel Pundershoekstraat-Veldstraat - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Stefan Agten, voorzitter; Jacky Snoeckx; Raf Truyens; Marc De Pachter; Sven Saenen; Jan Dalemans; Nele Lijnen; Ivette Leten; Theo Martens; Johan Feyen; Jan Vangenechten; William Linmans; Jo Kerkhofs; Kelly Leenaerts; Carina Gijsbers; Jordy Verlinden; Hanne Palmans; Kristel Vanbaelen; Ellen Willekens; Jessie Olyslagers; Marie De Rycke; Jo Bollen; Ilse Drees; Robert Verheyen, Algemeen directeur
Secretaris
Robert Verheyen, Algemeen directeur
Voorzitter
Stefan Agten, voorzitter
6.

2023_GR_00006 - VERK2022/00004 - Definitieve vaststelling van het ontwerp van rooilijnplan en gratis grondafstand deel Pundershoekstraat-Veldstraat - Goedkeuring

2023_GR_00006 - VERK2022/00004 - Definitieve vaststelling van het ontwerp van rooilijnplan en gratis grondafstand deel Pundershoekstraat-Veldstraat - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

Artikel 11, §1,van het Gemeentewegendecreet stelt dat gemeenten de ligging en breedte van gemeentewegen op hun grondgebied (en dus ook van voormalige buurtwegen) vastleggen in gemeentelijke rooilijnplannen, en dit ongeacht de eigenaar van de grond. 

Artikel 12, §2, van het Gemeentewegendecreet stelt dat in afwijking van artikel 11 de aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van een gemeenteweg met overeenkomstige toepassing van artikel 31 van het Omgevingsvergunningendecreet kan worden opgenomen in een omgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen of een omgevingsvergunning voor het verkavelen van gronden, voor zover die wijziging past in het kader van de realisatie van de bestemming van de gronden.

Om deze reden werd er overgegaan tot de opmaak van een gemeentelijk rooilijnplan, opgesteld door landmeter-expert Patrick Wouters op 29 juni 2022.

In zitting van 19 september 2022 heeft de gemeenteraad goedkeuring verleend aan het ontwerp van rooilijnplan "deel Pundershoekstraat-Veldstraat", opgesteld door landmeter-expert Patrick Wouters op 29 juni 2022.

In de zitting van de gemeenteraad van 19 september 2022 werd de bemerking gemaakt dat in functie van de verkeersveiligheid en de aanleg van nutsleidingen de nieuwe rooilijn langs de Veldstraat best op 5 meter uit de as van de Veldstraat dient voorzien te worden.

Het college van burgemeester en schepenen heeft nadien de gemaakte bemerking in de zitting van de gemeenteraad van 19 september 2022 bijgetreden en om die reden werd er overgegaan tot de opmaak van een gewijzigd gemeentelijk rooilijnplan, opgesteld door landmeter-expert Patrick Wouters op 22 november 2022.

Het gewijzigd rooilijnplan "deel Pundershoekstraat-Veldstraat", opgesteld door landmeter-expert Patrick Wouters op 22 november 2022 voorziet in een gratis grondafstand van 00a 89ca, aangeduid onder inneming 1 op voormeld rooilijnplan.

Naar aanleiding van de tracéwijziging werd er een openbaar onderzoek georganiseerd gedurende de periode van 14 december 2022 tot en met 12 januari 2023. De voorgeschreven procedure werd gevolgd. Er werden geen bezwaren ingediend.

Juridische grond

Het Decreet Lokaal Bestuur, art. 41.

Het Decreet van de Vlaamse Regering houdende de gemeentewegen van 3 mei 2019

Gemeenteraadsbeslissing van 19 september 2022 betreffende VERK2022/00004 Definitieve vaststelling van het ontwerp van rooilijnplan en gratis grondafstand deel Pundershoekstraat - Veldstraat.

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De  nieuwe rooilijn zoals weergegeven op het bijgevoegde ontwerp van rooilijnplan "deel Pundershoekstraat-Veldstraat", opgesteld door landmeter-expert Patrick Wouters op 22 november 2022, wordt definitief vastgesteld.

Artikel 2

De gratis grondafstand aan de gemeente Hechtel-Eksel van een perceel grond, ten kadaster gekend onder Hechtel-Eksel, 2e afdeling, sectie D, nr. 173d/deel, groot 00a 89ca, zoals aangeduid onder inneming 1, en groene kleur op het rooilijnplan "deel Pundershoekstraat-Veldstraat" opgesteld door landmeter-expert Patrick Wouters op 22 november 2022  goed te keuren.

Artikel 3

Het college van burgemeester en schepenen te  gelasten met de verdere uitvoering van dit besluit.

Artikel 4

Huidige beslissing van de gemeenteraad heft de beslissing van de gemeenteraad van 19 september 2022 op.

7.

2023_GR_00004 - Advies omtrent de te vormen woonmaatschappij in het werkingsgebied Limburg - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Stefan Agten, voorzitter; Jacky Snoeckx; Raf Truyens; Marc De Pachter; Sven Saenen; Jan Dalemans; Nele Lijnen; Ivette Leten; Theo Martens; Johan Feyen; Jan Vangenechten; William Linmans; Jo Kerkhofs; Kelly Leenaerts; Carina Gijsbers; Jordy Verlinden; Hanne Palmans; Kristel Vanbaelen; Ellen Willekens; Jessie Olyslagers; Marie De Rycke; Jo Bollen; Ilse Drees; Robert Verheyen, Algemeen directeur
Secretaris
Robert Verheyen, Algemeen directeur
Voorzitter
Stefan Agten, voorzitter
7.

2023_GR_00004 - Advies omtrent de te vormen woonmaatschappij in het werkingsgebied Limburg - Goedkeuring

2023_GR_00004 - Advies omtrent de te vormen woonmaatschappij in het werkingsgebied Limburg - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

De transformatie naar één woonmaatschappij dient plaats te vinden binnen het tijdskader en de modaliteiten zoals bepaald door het woondecreet van 9 juli 2021. Inzake dit transformatieproces werd reeds een advies verleend voor de verlenging van de erkenning van de sociale huisvestingsmaatschappijen tot en met 30 juni 2023. Voorliggende aanvraag tot advies betreft de eigenlijke erkenning als woonmaatschappij.

De minister van Wonen moet via de erkenningsaanvraag kunnen nagaan of de kandidaat-woonmaatschappij de doelstellingen kan realiseren die met de hervorming worden nagestreefd. Kernwoorden hierbij zijn klantgerichtheid (naar (kandidaat-)huurders en - kopers, maar ook naar partners en lokale besturen uit het werkingsgebied) en samenwerking en synergie in de verschillende deelopdrachten om zo de beoogde aanbodverruiming te realiseren.

Op voorstel van het besluit van het college van burgemeester en schepenen.

Juridische grond
  • Artikel 40 e.v. van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur.
  • Het decreet van 9 juli 2021 houdende wijzigingen van diverse decreten met betrekking tot wonen, waarbij een regelgevend kader met betrekking tot de woonmaatschappijen wordt gecreëerd.
  • Het besluit van de Vlaamse Regering van 17 december 2021 tot wijziging van verschillende besluiten over wonen.
  • De Vlaamse Codex Wonen van 2021 (VCW)
  • Het Besluit Vlaamse Codex Wonen van 2021 (BVCW),  in het bijzonder artikel 4.98, §1, 3°, punt k.

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad geeft positief advies over de erkenningsaanvraag als woonmaatschappij.

Artikel 2

De gemeenteraad stelt in het kader van de procedure vermeld in artikel 4.98 §1 tweede lid, 2°, punt k van het BVCW van 2021 vast dat de aldus te vormen woonmaatschappij zal zorgen voor voldoende lokale netwerkvorming, lokale inbedding en verankering.

Artikel 3

Deze beslissing wordt aan de aanvragers bezorgd.