Met de overschakeling van het inschrijvingssysteem Reinaert naar het inschrijvingssysteem i-Active kunnen mensen online hun inschrijving in de kinderopvang beheren. Op die manier hebben ze hebben zo zelf alles in de hand en er moet niet meer over en weer gemaild worden met de administratie. Zo worden eventuele misverstanden in het mailverkeer vermeden.
Bij het nieuwe inschrijvingssysteem horen nieuwe regels. Zo moet een inschrijving uiterlijk op woensdag 11.00 u gebeuren voor de week die erop volgt (in plaats van op vrijdag). Ook kunnen ouders nu 3 maanden van tevoren hun inschrijving beginnen in te geven waar ervoor per trimester kon worden ingegeven.
De bedragen zijn aangepast maar nog steeds fiscaal aftrekbaar. In vergelijking met de buurgemeenten zitten we op dezelfde lijn. Ook de aanwezigheid van een maatschappelijk assistent in het KIK zorgt ervoor dat sneller kwetsbare gezinnen kunnen gedetecteerd worden. Vooraleer een onbetaalde factuur naar de deurwaarder gaat wordt dit eerst bekeken met de maatschappelijk assistent.
Ook de komst van een pedagogisch coach is vermeld in het huishoudelijk reglement.
Het huishoudelijke reglement is op 2 mei 2022 voorgelegd ter advies aan het LOK. De adviezen zijn verwerkt in het huishoudelijk reglement.
De gemeenteraad keurt het aangepast huishoudelijk reglement Ibo De Speelvogel goed.
Als verhuurder heeft het lokaal bestuur Hechtel-Eksel een duidelijk overzicht welke verenigingen in bezit zijn van een locker. Verenigingen zijn niet meer genoodzaakt om wekelijks materiaal mee te brengen en kunnen dit veilig opbergen binnen de infrastructuur van de gehuurde ruimte. De verhuurder heeft ook ten alle tijde recht om de locker te bezichtigen om na te gaan of de huurder zich aan de huurdersverplichtingen houdt. Daarnaast wordt het oud gekende probleem dat verenigingen persoonlijke kasten/ materiaal in de ruimtes plaatsten opgelost.
Verder is het belangrijk dat de vereniging akkoord gaat met afspraken (inzake verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid) die opgelegd zijn door de verhuurder om bijvoorbeeld misbruik en schade tegen te gaan. De locker is daarnaast ook strikt verbonden aan de verenigingen en mag niet aan derden gegeven worden.
Decreet lokaal - bestuur, art. 56
Akkoord te gaan met de opgestelde huurovereenkomst omtrent de lockers in GC De Schans.
De huurovereenkomst goed te keuren en in werking te laten treden vanaf 1 juni 2022.
Behalve in spoedeisende gevallen worden de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering ten minste acht dagen voor de dag van de vergadering ter beschikking gesteld van de gemeenteraadsleden. Het huishoudelijk reglement bepaalt de wijze waarop de notulen en het zittingsverslag ter beschikking worden gesteld. Als een gemeenteraadslid daarom verzoekt, worden de notulen en het zittingsverslag elektronisch ter beschikking gesteld.
Elk gemeenteraadslid heeft het recht tijdens de vergadering opmerkingen te maken over de redactie van de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering. Als die opmerkingen door de gemeenteraad worden aangenomen, worden de notulen en het zittingsverslag in die zin aangepast.
Als er geen opmerkingen worden gemaakt over de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering worden de notulen en het zittingsverslag als goedgekeurd beschouwd en worden ze ondertekend door de voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur. Als de gemeenteraad bij spoedeisendheid is samengeroepen, kan de gemeenteraad beslissen om opmerkingen toe te laten op de eerstvolgende vergadering.
Telkens als de gemeenteraad het wenselijk acht, worden de notulen staande de vergadering opgemaakt en door de meerderheid van de gemeenteraadsleden en de algemeen directeur ondertekend.
Het decreet over het lokaal bestuur, inzonderheid artikel 32,
De notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de gemeenteraad worden onder de verantwoordelijkheid van de algemeen directeur opgesteld overeenkomstig artikel 277 en 278.
De notulen van de gemeenteraad van 25 april 2022 goed te keuren.
De gemeenteraad wordt jaarlijks op de hoogte gebracht van het geactualiseerde overzicht van alle extern verzelfstandigde agentschappen, verenigingen, stichtingen, vennootschappen en intergemeentelijke samenwerkingsverbanden waarvan de gemeente deel uitmaakt.
Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikel 56, §6.
De gemeenteraad neemt kennis van het geactualiseerde overzicht van alle extern verzelfstandigde agentschappen, verenigingen, stichtingen, vennootschappen en intergemeentelijke samenwerkingsverbanden waarvan de gemeente Hechtel-Eksel deel uitmaakt.
Conform de overeenkomst betreffende de oprichting van de Interlokale Vereniging Plaatselijke Groep Kempen en Maasland moet het jaarverslag samen met de jaarrekening aan de gemeenteraden van de deelnemende gemeenten en aan de provincie Limburg ter goedkeuring worden voorgelegd.
De jaarrekening is definitief goedgekeurd indien de gewone meerderheid van de deelnemende gemeenten en de provincieraad deze rekening goedkeurt. Indien de gewone meerderheid van de deelnemende gemeenteraden en de provincieraad niet binnen de 60 dagen na voorlegging reageert, wordt de jaarrekening als goedgekeurd beschouwd.
Conform de overeenkomst geeft de vertegenwoordiger van de betrokken deelnemende gemeente in de interlokale vereniging toelichting over het jaarverslag in de gemeenteraad.
Het jaarverslag 2021 en de jaarrekening 2021 van de Interlokale Vereniging Plaatselijke Groep Kempen en Maasland kan worden goedgekeurd.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder artikel 41 inzake de bevoegdheid van de gemeenteraad.
Overeenkomst betreffende de oprichting van de Interlokale Vereniging Plaatselijke Groep Kempen en Maasland.
De gemeenteraad keurt het jaarverslag 2021 en de jaarrekening 2021 van de Interlokale Vereniging Plaatselijke Groep Kempen en Maasland goed.
Een afschrift van de beslissing over te maken aan de Provincie Limburg.
Conform de bepalingen van het decreet lokaal bestuur brengen de bestuurders tweemaal per jaar, tijdens een openbare vergadering van de gemeenteraad van elk van de deelnemende gemeenten, verslag uit over de uitoefening van de bevoegdheden en taken van de raad, en verstrekken toelichting bij het beleid van de opdrachthoudende vereniging.
De gemeenteraad neemt kennis van het halfjaarlijks syntheseverslag 2021 van Fluvius Limburg.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder artikel 41 inzake de bevoegdheid van de gemeenteraad en artikel 441.
De gemeenteraad neemt kennis van het halfjaarlijks syntheseverslag 2021 van Fluvius Limburg.
Op basis van de ontvangen documentatiestukken zijn er geen bezwaren voorhanden om de goedkeuring van de agenda te weigeren.
Artikel 432, alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur bepaalt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering.
Bij gemeenteraadsbesluit van 25 februari 2019 werd Jacky Snoeckx, schepen, afgevaardigd als vertegenwoordiger op de (buitengewone) algemene vergaderingen van Fluvius Opdrachthoudende Vereniging gedurende de actuele legislatuur.
Bij gemeenteraadsbesluit van 25 februari 2019 werd Johan Feyen, schepen, afgevaardigd als plaatsvervangend vertegenwoordiger op de (buitengewone) algemene vergaderingen van Fluvius Opdrachthoudende Vereniging gedurende de actuele legislatuur.
Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikel 41 betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad en artikel 432.
De gemeenteraad hecht zijn goedkeuring aan de agenda van de algemene vergadering tevens jaarvergadering van Fluvius Opdrachthoudende Vereniging dd. 08 juni 2022 met als agendapunten:
De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de algemene vergadering tevens jaarvergadering van Fluvius Opdrachthoudende Vereniging in Affligem op 08 juni 2022 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op te dragen zijn stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing. Indien de coronamaatregelen op termijn een fysieke vergadering niet zouden toelaten, zal de algemene vergadering tevens jaarvergadering van 8 juni 2022 digitaal gehouden worden.
Het college van burgemeester en schepen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de Fluvius Opdrachthoudende Vereniging, ter attentie van het secretariaat (in pdf-versie), uitsluitend op het e-mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be.
Op basis van de ontvangen documentatiestukken zijn er geen bezwaren voorhanden om de goedkeuring van de agenda te weigeren.
Artikel 432, alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur bepaalt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering.
Bij gemeenteraadsbesluit van 27 mei 2019 werd Jacky Snoeckx, schepen, afgevaardigd als vertegenwoordiger op de (buitengewone) algemene vergaderingen van opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg gedurende de actuele legislatuur.
Bij gemeenteraadsbesluit van 27 mei 2019 werd Johan Feyen, schepen, afgevaardigd als plaatsvervangend vertegenwoordiger op de (buitengewone) algemene vergaderingen van opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg gedurende de actuele legislatuur.
We worden heden geconfronteerd met het coronavirus COVID-19, waarbij het op heden niet vaststaat onder welke vorm deze algemene vergadering zal kunnen plaatsvinden.
Ten gevolge van de huidige federale richtlijnen alsook de politiebesluiten van de gouverneurs en de informatie via het Agentschap Binnenlands Bestuur omtrent het coronavirus COVID-19 (en de mogelijke evolutie in en aanpassing van deze richtlijnen en informatie) en de impact hiervan op onderhavige bijeenkomst, kan desgevallend overgegaan worden tot het houden van een digitale algemene vergadering indien dit noodzakelijk mocht blijken.
Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikel 41 betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad en artikel 432.
De gemeenteraad hecht zijn goedkeuring aan de agenda van de algemene vergadering tevens jaarvergadering van de opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg dd. 21 juni 2022:
De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de (fysieke of digitale) Algemene Vergadering tevens jaarvergadering van de opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg op 21 juni 2022 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing.
Het college van burgemeester en schepen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg, ter attentie van het secretariaat (in pdf-versie), uitsluitend op het e-mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be.
Er zijn geen bezwaren voorhanden om de goedkeuring van de agenda te weigeren.
Overeenkomstig artikel 432 van het Decreet wordt de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger herhaald voor elke algemene vergadering.
Bij gemeenteraadsbesluit van 25 maart 2019 werd de heer Jacky Snoeckx, schepen, als vertegenwoordiger aangeduid in de algemene vergaderingen van Limburg.net gedurende de actuele legislatuur.
Bij gemeenteraadsbesluit van 25 maart 2019 werd mevrouw Kelly Leenaerts, schepen, als plaatsvervangend vertegenwoordiger aangeduid in de algemene vergaderingen van Limburg.net gedurende de actuele legislatuur.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder artikel 41 inzake de bevoegdheid van de gemeenteraad en artikel 432.
De agendapunten van de Algemene Vergadering van woensdag 22 juni 2022 van de Opdrachthoudende Vereniging Limburg.net worden goedgekeurd.
De afgevaardigde van de gemeente wordt gemandateerd om op de bovenvermelde Algemene Vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden) te handelen en te beslissen conform de beslissingen die door de gemeenteraad zijn genomen over de agendapunten zoals hierboven vermeld en verder al het nodige te doen voor de afwerking van de volledige agenda.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan de opdrachthoudende vereniging middels het bezorgen van een afschrift in tweevoud aan Limburg.net.
De gemeente Hechtel-Eksel is deelnemer in de intergemeentelijke vereniging PONTES.
PONTES heeft een uitnodiging gestuurd voor de algemene vergadering op 23 juni 2022 met opgave van volgende agenda:
Alle documenten, die een toelichting bevatten bij de geagendeerde onderwerpen, werden toegevoegd.
Aangezien er geen bezwaren bestaan ten aanzien van de voorgestelde agenda en ontwerpbesluiten, kan de voorgestelde agenda worden goedgekeurd en het mandaat van de gemeentelijke vertegenwoordiger(s) dienovereenkomstig worden vastgesteld.
Bij gemeenteraadsbesluit van 25 februari 2019 werd de heer Johan Feyen, raadslid, als vertegenwoordiger aangeduid in de algemene vergaderingen van PONTES gedurende de actuele legislatuur.
Bij gemeenteraadsbesluit van 25 februari 2019 werd mevrouw Hanne Palmans, raadslid, als plaatsvervangend vertegenwoordiger aangeduid in de algemene vergadering van PONTES gedurende de actuele legislatuur.
Decreet over het Lokaal Bestuur, inzonderheid artikel 34, §2, 2°, artikel 41, §2, 4° en 9°, artikel 432 en artikel 454.
De gemeenteraad keurt de agenda en de daarin opgenomen onderwerpen van de gewone algemene vergadering van de intergemeentelijke vereniging PONTES van 23 juni 2022 goed. Deze agenda ziet er als volgt uit:
De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de algemene vergadering van PONTES op 23 juni 2022 wordt opgedragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de besluiten van de gemeenteraad van heden inzake onderhavige aangelegenheid.
Een afschrift van dit besluit zal overgemaakt worden aan PONTES.
De gemeente Hechtel-Eksel is deelnemer in de intergemeentelijke vereniging PONTES.
PONTES heeft een uitnodiging gestuurd voor de bijzondere algemene vergadering op 23 juni 2022, met opgave van volgende agenda:
Alle documenten, die een toelichting bevatten bij de geagendeerde onderwerpen, werden toegevoegd.
alle wijzigingen in de statuten zijn artikelsgewijs opgenomen in een historische en toekomstige versie van de statuten, die uitvoerig worden toegelicht in een begeleidende toelichtingsnota.
Aangezien er geen bezwaren bestaan ten aanzien van de voorgestelde statutenwijziging, kan de voorgestelde statutenwijziging worden goedgekeurd en het mandaat van de gemeentelijke vertegenwoordiger(s) dienovereenkomstig worden vastgesteld.
Bij gemeenteraadsbesluit van 25 februari 2019 werd de heer Johan Feyen, raadslid, als vertegenwoordiger aangeduid in de algemene vergaderingen van PONTES gedurende de actuele legislatuur.
Bij gemeenteraadsbesluit van 25 februari 2019 werd mevrouw Hanne Palmans, raadslid, als plaatsvervangend vertegenwoordiger aangeduid in de algemene vergadering van PONTES gedurende de actuele legislatuur.
Decreet over het Lokaal Bestuur, inzonderheid artikel 34, §2, 2°, artikel 41, §2, 4° en 9°, artikel 427.
De gemeenteraad neemt kennis van de agenda van de bijzondere algemene vergadering van de intergemeentelijke vereniging PONTES van 23 juni 2022, die er als volgt uitziet:
De voorgelegde statutenwijziging wordt goedgekeurd.
De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de bijzondere algemene vergadering van PONTES op 23 juni 2022 wordt opgedragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de besluiten van de gemeenteraad van heden inzake onderhavige aangelegenheid.
Een afschrift van dit besluit zal overgemaakt worden aan PONTES.
Er werd een toelichtende nota betreffende de agendapunten van deze algemene vergadering overgemaakt.
Op basis van de ontvangen stukken en de toelichtende nota zijn er geen bezwaren voorhanden om de goedkeuring van de voorgelegde agendapunten te weigeren.
Bij gemeenteraadsbesluit van 25 februari 2019 werd de heer Jordy Verlinden, raadslid, als vertegenwoordiger aangeduid in de algemene vergaderingen van de dienstverlenende vereniging Cipal DV gedurende de actuele legislatuur.
Bij gemeenteraadsbesluit van 25 februari 2019 werd de heer William Linmans, raadslid, als plaatsvervangend vertegenwoordiger aangeduid in de algemene vergadering van de dienstverlerende vereniging Cipal DV gedurende de actuele legislatuur.
Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder artikel 40 inzake de bevoegdheid van de gemeenteraad en artikel 432 inzake de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger.
De gecoördineerde statuten van Cipal.
Op basis van de bekomen documenten en de toelichtende nota worden de agendapunten van de algemene vergadering van Cipal van 23 juni 2022 goedgekeurd.
De vertegenwoordiger van de gemeente wordt gemandateerd om op de algemene vergadering van Cipal van 23 juni 2022 te handelen en te beslissen conform dit besluit. Indien deze algemene vergadering niet geldig zou kunnen beraadslagen of indien deze algemene vergadering om welke reden dan ook zou worden verdaagd, dan blijft de vertegenwoordiger van de gemeente gemachtigd om deel te nemen aan elke volgende vergadering met dezelfde agenda.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van onderhavig besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan Cipal.
Er zijn geen bezwaren voorhanden om de goedkeuring van de agenda te weigeren.
Overeenkomstig artikel 432 van het Decreet wordt de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger herhaald voor elke algemene vergadering.
Bij gemeenteraadsbesluit van 25 februari 2019 werd de heer Jan Dalemans, burgemeester, als afgevaardigde aangeduid in de algemene vergaderingen van Nolimpark D.V., gedurende de actuele legislatuur.
Bij gemeenteraadsbesluit van 25 februari 2019 werd de heer Jacky Snoeckx, schepen, als plaatsvervangend afgevaardigde aangeduid in de algemene vergaderingen van Nolimpark D.V., gedurende de actuele legislatuur.
Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikel 41 en artikel 432.
De gemeenteraad hecht zijn goedkeuring aan de agenda van de algemene vergadering van 13 juni 2022 van Nolimpark DV met volgende agendapunten:
De afgevaardigde van de gemeente wordt gemandateerd om op de bovenvermelde algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden) te handelen en te beslissen conform de beslissingen die door de gemeenteraad zijn genomen over de agendapunten zoals hierboven vermeld en verder al het nodige te doen voor de afwerking van de volledige agenda.
Een afschrift van deze beslissing over te maken aan Nolimpark DV.
Op basis van de ontvangen stukken zijn er geen bezwaren voorhanden om de goedkeuring van de voorgelegde agendapunten te weigeren.
Aangezien er geen bezwaren bestaan ten aanzien van de voorgestelde agenda, kan de voorgestelde agenda worden goedgekeurd.
Overeenkomstig artikel 432 van het Decreet wordt de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger herhaald voor elke algemene vergadering.
Bij gemeenteraadsbesluit van 29 januari 2019 werd mevrouw Nele Lijnen, schepen, als afgevaardigde aangeduid in de algemene vergaderingen van DISV Regio Noord-Limburg, gedurende de actuele legislatuur.
Statuten van de Dienstverlenende Intergemeentelijke Samenwerking Regio Noord-Limburg, vereniging van publiek recht opgericht op 22 december 2017.
Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikel 41 betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad en artikel 432 betreffende de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger.
De gemeenteraad hecht zijn goedkeuring aan de agenda van de algemene vergadering van 14 juni 2022 van DISV Regio Noord-Limburg met volgende agendapunten:
De afgevaardigde van de gemeente wordt gemandateerd om op de bovenvermelde algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden) te handelen en te beslissen conform de beslissingen van de gemeenteraad genomen over de agendapunten zoals hierboven vermeld en verder al het nodige te doen voor de afwerking van de volledige agenda.
Een afschrift van deze beslissing over te maken aan DISV Regio Noord-Limburg.
Op basis van de ontvangen documentatiestukken zijn er geen bezwaren voorhanden om de goedkeuring van de agenda te weigeren.
Artikel 432, alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur bepaalt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering.
Bij gemeenteraadsbesluit van 25 februari 2019 werd Jan Dalemans, burgemeester, aangeduid als afgevaardigde in de Algemene Vergaderingen van VitaS, gedurende de actuele legislatuur.
Bij gemeenteraadsbesluit van 07 september 2020 werd Nele Lijnen, schepen, aangeduid als plaatsvervangend afgevaardigde in de Algemene Vergaderingen van VitaS, gedurende de actuele legislatuur.
Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikel 41 inzake de bevoegdheid van de gemeenteraad en artikel 432.
De gemeenteraad hecht zijn goedkeuring aan de agenda van de algemene vergadering van VitaS op 29 juni 2022:
De afgevaardigde van de gemeente wordt gemandateerd om op de bovenvermelde algemene vergadering fysiek dan wel digitaal (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden) te handelen en te beslissen conform de beslissingen die door de gemeenteraad zijn genomen over de agendapunten zoals hierboven vermeld en verder al het nodige te doen voor de afwerking van de volledige agenda.
Een afschrift van deze beslissing over te maken aan VitaS.
De jaarrekening wordt vastgesteld voor 30 juni van het boekjaar dat volgt op het boekjaar waarop de rekening betrekking heeft.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 25 juni 2010 betreffende de beleids- en beheerscyclus van de gemeenten, provincies en openbare centra voor maatschappelijk welzijn.
Het Ministerieel Besluit van 26 juni 2018 tot vaststelling van de modellen en nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningstelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale en provinciale besturen.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, art. 41, 3° waarin de gemeenteraad de bevoegdheid toegewezen krijgt tot het vaststellen van de beleidsrapporten.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, art. 260 en art. 261 waarin een beschrijving wordt gegeven uit welke onderdelen de jaarrekening bestaat.
Het deel van de jaarrekening met betrekking tot de gemeente wordt, zoals in bijlage opgenomen, vastgesteld.
Dit besluit over te maken aan de Vlaamse regering.
De bijlage te publiceren op de website van Hechtel-Eksel.
De jaarrekening wordt vastgesteld voor 30 juni van het boekjaar dat volgt op het boekjaar waarop de rekening betrekking heeft.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 25 juni 2010 betreffende de beleids- en beheerscyclus van de gemeenten, provincies en openbare centra voor maatschappelijk welzijn.
Het Ministerieel Besluit van 26 juni 2018 tot vaststelling van de modellen en nadere voorschriften van de beleidsrapporten, de rekeningstelsels en de digitale rapportering van de beleids- en beheerscyclus van de lokale en provinciale besturen.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, art. 41, 3° waarin de gemeenteraad de bevoegdheid toegewezen krijgt tot het vaststellen van de beleidsrapporten.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, art. 260 en art. 261 waarin een beschrijving wordt gegeven uit welke onderdelen de jaarrekening bestaat.
De geïntegreerde jaarrekening wordt goedgekeurd.
Dit besluit over te maken aan de Vlaamse regering.
De bijlage te publiceren op de website van Hechtel-Eksel.
Hoewel de lening ingeschreven is in het goedgekeurde meerjarenplan 2020-2025, dient het desbetreffende bestek ter goedkeuring worden voorgelegd aan de gemeenteraad.
Artikel 43 §2, 11° van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 en haar wijzigingen mbt de bevoegdheden van de gemeenteraad.
Art. 28 §1, 6° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten waarbij de opdrachten voor het aangaan van leningen uit de toepassing van wet gehaald werden.
Stemming wordt gevraagd over aanpassing van alinea Gunningscriteria - Prijs: 80 punten dient vervangen te worden door 75 punten.
De Gemeenteraad keurt de aanpassing alinea Gunningscriteria - Prijs goed - Publieke stemming met:De gemeenteraad keurt het bestek voor het aangaan van een lening, zoals bij dit besluit gevoegd, goed en belast het college van burgemeester en schepenen met de verdere uitvoering ervan.