Het LOK omvat een vertegenwoordiging van de lokale actoren kinderopvang. Onder vertegenwoordiging van de lokale actoren kinderopvang wordt verstaan: al wie plaatselijk een functie vervult in de opvang van kinderen en al wie invulling geeft aan de vrije tijd van kinderen voor en zolang ze naar de basisschool gaan. Deze vertegenwoordiging wordt vastgelegd rekening houdend met de verscheidenheid en representativiteit van de lokale actoren.
In de structuur van het LOK wordt er met twee grote categorieën gewerkt, met name de kerngroep en de focusgroep. Het LOK vindt zijn plaats binnen het overlegorganogram van (partners van) het KIK.
De kerngroep
De kerngroep werd samengesteld zoals bepaald in het overlegorganogram van het KIK:
| Functie | Afvaardiging | Naam |
| Voorzitter | / | Momenteel geen kandidaat |
| Secretaris | / | Gijbels Marc |
| Schepen kinderopvang | Eerste schepen lokaal bestuur Hechtel-Eksel | Lijnen Nele |
| Teamleider HvhK | Huis van het Kind Hechtel-Eksel | Denys Shanna |
| Coördinator BKO | Huis van het Kind Hechtel-Eksel | Vervaeren Gwenny |
| Kinderopvang gezinsbond | Dienstverantwoordelijke regio Hechtel | Reumers Annemie |
| Vertegenwoordiging kinderdagverblijven | KDV Miel en Muis | Veltjen Lene |
| KDV Tutjes en Dutjes | Rabijns Anouk | |
| Afvaardiging Opgroeien (wnd.) | Intersectorale medewerker Noord-Limburg | Kelchtermans Katrijn |
| Afvaardiging scholen | Directie Zandkorrel | Gijbels Marleen |
| Directie Zandkorrel | Foelen Rowina | |
| Directie Viejool | Vanduffel Dirk | |
| Directie Ter Duinen | Lamberigts Tom | |
| Directie GBS | Hermans Chris | |
| Kinderoppas gezinsbond Hechtel | Bestuurslid | Neirincx Bieke |
Momenteel is er geen kandidaat voor het voorzitterschap van het LOK. Er werd een oproep gedaan zonder respons.
Het aanstellen van de voorzitter wordt meegenomen naar de eerstvolgende vergadering van het LOK. Indien er geen kandidaten zijn, zal de kandidatuur voor het voorzitterschap opengesteld worden naar alle inwoners van Hechtel-Eksel.
De focusgroep
De focusgroep werd samengesteld zoals bepaald in het overlegorganogram van het KIK:
| Functie | Afvaardiging | Naam |
| Ouder/afvaardiging ouderraad | Ouderraad zandkorrel | Luys Kelly |
| Ouderraad Viejool | Aerts Conny | |
| Vriendenkring Ter Duinen | Lamberigts Tom | |
| Ouderraad GBS | Szuflak Tom | |
| Afvaardiging jeugdraad | Voorzitter jeugdraad | Devriendt Andrej |
| Afvaardiging kinderraad | Nog niet geïnstalleerd: start schooljaar 2022-2023 | |
| Medewerker integratie | Sociale dienst lokaal bestuur Hechtel-Eksel | Coens Selina |
| Medewerker bibliotheek | Bibliotheek Lokaal bestuur Hechtel-Eksel | Heylen Jurgen |
| Lid cultuurclub | Uit te nodigen op basis van specifieke noden binnen de adviesraad | |
| Vertegenwoordiging specifieke doelgroepen | Uit te nodigen op basis van specifieke noden binnen de adviesraad |
Naast een lid van de cultuurclub of vertegenwoordiging van specifieke doelgroepen kan het LOK in het geval van bijzondere vragen andere diensten uitnodigen.
Daarnaast zal de kinderraad niet fysiek vertegenwoordigd worden door een lid, gezien de leeftijd en het tijdstip van het overlegmoment. Feedback en inbreng zullen geboden worden via de deskundige jeugddienst.
Voor beide groepen geldt de volgende beperking: maximum 2/3 van de stemgerechtigde leden zijn van hetzelfde geslacht.
Het LOK is samengesteld uit stemgerechtigde en niet-stemgerechtigde leden.
Om stemgerechtigd lid te zijn van het LOK moet men:
Als niet-stemgerechtigd lid van het LOK worden de volgende personen aangeduid:
Besluit van de Vlaamse regering houdende het lokaal beleid kinderopvang van 24 mei 2013 (BS 18 juni 2013), inwerking getreden op 1 januari 2014.
Decreet over het lokaal bestuur, inzonderheid participatie van de burger en artikels 41 en 56.
Besluit van de gemeenteraad van 29 november 2021 betreffende wijziging statuten LOK.
Volgende personen worden benoemd in het lokaal overleg kinderopvang (LOK):
De raad van bestuur van Cipal dv nam op 24 oktober 2019, bijgesteld op 30 januari 2020, een principiële beslissing tot gunning via een openbare procedure van de overheidsopdracht waarvan het voorwerp bestaat uit “De verwerving en exploitatie van een multifunctioneel cloud platform voor de ondersteuning van duurzaam beleid door positieve incentivering, effectieve ontrading en correcte handhaving” (Bestek CSMRTIOH20).
De raad van bestuur van Cipal dv besliste op 20 februari 2020 tot plaatsing van de opdracht, bepaling van de selectievoorwaarden en keuze van de Europese mededingingsprocedure met onderhandeling als plaatsingsprocedure.
In uitvoering van deze beslissing door de raad van bestuur van Cipal dv werden de opdrachtdocumenten goedgekeurd.
De voornoemde opdracht van Cipal dv “Raamovereenkomst voor de verwerving en exploitatie van een multifunctioneel cloud platform voor de ondersteuning van duurzaam beleid door positieve incentivering, effectieve ontrading en correcte handhaving” (Bestek CSMRTIOH20) is een raamovereenkomst met één leverancier en Cipal dv treedt hierbij op als opdrachtencentrale in de zin van artikelen 2 (6°) en 47 van de wet van 17 juni 2016.
Het bestek stelt in punt 3.4: “Cipal dv zal in de zin van artikel 2, 6° van de Wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten, in het kader van onderhavige opdracht kunnen optreden als aankoopcentrale voor alle entiteiten die in het selectiedocument - onder de hoofding ‘Bereik van de opdracht’ - bij de oproep tot kandidaatstelling voor onderhavige opdracht werden vermeld. Deze entiteiten worden samen met de opdrachtgever en alle leden van de dienstverlenende vereniging verder de “afnemer” genoemd.”
Het selectiedocument stelt in punt 3.5: “Deze besturen zullen zich, net als hun verenigingen en verzelfstandigde entiteiten, op de aankoopcentrale kunnen beroepen om een totaaloplossing in het kader van de te sluiten raamovereenkomst die het voorwerp uitmaakt van deze opdracht, af te nemen, zonder dat zij verplicht zijn af te nemen via deze raamovereenkomst."
Alsook “Cipal dv zal in het kader van onderhavige opdracht tevens kunnen optreden als
aankoopcentrale (opdrachtencentrale) voor (zonder dat deze entiteiten verplicht zijn af te nemen via deze raamovereenkomst):
• Alle andere Vlaamse gemeente- en OCMW-besturen, hun verenigingen en
verzelfstandigde entiteiten
• Alle gemeente- en OCMW-besturen, hun verenigingen en verzelfstandigde entiteiten van het Brussels Gewest."
Het bestek stelt in punt 3.3: “Cipal dv is, net als de afnemers van de aankoopcentrale, na toewijzing vrij om eender welk product of dienst te bestellen zoals die door de opdrachtnemer in het kader van deze opdracht wordt aangeboden en dit in de aantallen die de opdrachtgever of afnemer nodig acht.
Gezien de raamovereenkomst niet exclusief is, behoudt de opdrachtgever - net als elke andere afnemer - steeds de vrijheid om een bepaalde aankoop niet via het raamcontract maar volgens de gewone procedures, die de wet op de overheidsopdrachten toelaat, te voeren. In voorkomend geval wordt dit niet als een wijziging van de opdracht beschouwd.”
Het bestek stelt in punt 3.5: “Cipal dv oefent de overkoepelende leiding van en het overkoepelende toezicht op de uitvoering van de raamovereenkomst uit, terwijl de afnemer de leiding van en het toezicht op de levering van de door de afnemer geplaatste bestelling uitoefent.”
Lokaal bestuur Hechtel-Eksel kan van de mogelijkheid tot afname van de raamovereenkomst via de opdrachtencentrale gebruik maken waardoor het krachtens artikel 47, § 2 van de wet van 17 juni 2016 is vrijgesteld van de verplichting om zelf een gunningsprocedure te organiseren.
De raad van bestuur van Cipal dv besliste op 23 december 2020 voornoemde opdracht te gunnen aan de maatschap Smartville, met maatschappelijke zetel te Steenweg Deinze 154, 9810 Nazareth.
Het is aangewezen dat lokaal bestuur Hechtel-Eksel gebruik maakt van de opdrachtencentrale om volgende redenen:
Lokaal bestuur Hechtel-Eksel is niet verplicht tot enige afname van de raamovereenkomst.
Er werd een vertrouwelijkheidsverklaring afgesloten tussen Cipal dv en lokaal bestuur Hechtel-Eksel die tot doel heeft alle informatie die verkregen wordt omtrent de aankoopcentrale en de raamovereenkomst strikt vertrouwelijk te behandelen en deze niet te verspreiden.
De deelname aan de raamovereenkomst zal voor lokaal bestuur Hechtel-Eksel gecoördineerd worden door het diensthoofd interne organisatie Sofie Vrijsen.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikelen 2, 6° en 47 §2 die de aanbestedende overheden vrijstelt van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren wanneer ze een beroep doen op een aankoopcentrale en artikel 43 §1, tweede lid.
Het KB van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het KB van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen;
Lokaal bestuur Hechtel-Eksel doet een beroep op aankoopcentrale (opdrachtencentrale) Cipal dv voor de realisatie van smart city projecten via de raamovereenkomst “De verwerving en exploitatie van een multifunctioneel cloud platform voor de ondersteuning van duurzaam beleid door positieve incentivering, effectieve ontrading en correcte handhaving” (CSMRTIOH20).
Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de uitvoering.
Behalve in spoedeisende gevallen worden de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering ten minste acht dagen voor de dag van de vergadering ter beschikking gesteld van de gemeenteraadsleden. Het huishoudelijk reglement bepaalt de wijze waarop de notulen en het zittingsverslag ter beschikking worden gesteld. Als een gemeenteraadslid daarom verzoekt, worden de notulen en het zittingsverslag elektronisch ter beschikking gesteld.
Elk gemeenteraadslid heeft het recht tijdens de vergadering opmerkingen te maken over de redactie van de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering. Als die opmerkingen door de gemeenteraad worden aangenomen, worden de notulen en het zittingsverslag in die zin aangepast.
Als er geen opmerkingen worden gemaakt over de notulen en het zittingsverslag van de vorige vergadering worden de notulen en het zittingsverslag als goedgekeurd beschouwd en worden ze ondertekend door de voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur. Als de gemeenteraad bij spoedeisendheid is samengeroepen, kan de gemeenteraad beslissen om opmerkingen toe te laten op de eerstvolgende vergadering.
Telkens als de gemeenteraad het wenselijk acht, worden de notulen staande de vergadering opgemaakt en door de meerderheid van de gemeenteraadsleden en de algemeen directeur ondertekend.
Het decreet over het lokaal bestuur, inzonderheid artikel 32,
De notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de gemeenteraad worden onder de verantwoordelijkheid van de algemeen directeur opgesteld overeenkomstig artikel 277 en 278.
De notulen van de gemeenteraad van 28 maart 2022 goed te keuren.
Het is wenselijk dat de bouwkavels toegewezen worden aan een ruimere doelgroep, zijnde één of twee natuurlijke personen, inwoners van Hechtel-Eksel die nog géén eigendom (woning of bouwgrond) hebben en nu de kans krijgen om een 'betaalbare' bouwgrond aan te kopen.
De start van het inschrijvingstermijn en het eindtermijn, alsook het toewijzingsmoment van de gemeentelijke bouwkavels, enzovoort zal nader bepaald worden en gepubliceerd worden o.a. op de gemeentelijke website.
De bepalingen opgenomen in het decreet over het lokaal bestuur inzonderheid artikel 41 en artikel 56.
Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, inzonderheid artikel 2§2,1° ' De gemeenten zijn overeenkomstig artikel 41 van de Grondwet bevoegd voor de aangelegenheden van gemeentelijk belang. Voor de verwezenlijking daarvan kunnen ze alle initiatieven nemen. Ze beogen om bij te dragen aan de duurzame ontwikkeling van het gemeentelijke gebied'.
Het bestuursdecreet van 7 december 2018 en inzonderheid de bepalingen betreffende de openbaarheid van bestuur.
Het decreet grond- en pandenbeleid van 27 maart 2009 en latere wijzigingen.
§1. De voorwaarden voor de onderhandse verkoop van de bouwkavels uit de gemeentelijke verkaveling ‘De Locht’, gelegen op het grondgebied van de gemeente Hechtel-Eksel, zoals in bijlage gevoegd reglement, worden goedgekeurd.
§2. Het model inschrijvingsformulier wordt als bijlage gevoegd.
Dit besluit is van toepassing met ingang van heden specifiek voor de gemeentelijke bouwkavels in bovenvermelde verkaveling ‘De Locht’.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gemachtigd om namens het gemeentebestuur de nodige uitvoeringsdaden te stellen, waaronder de vastlegging van de termijnen van kandidaatstelling, de mogelijke aanduiding van een gerechtsdeurwaarder, de organisatie van de toewijzingsvergaderingen, enz.
De nieuwe insteekweg, aangeduid op het verkavelingsontwerp, is nog niet voorzien van een nieuwe straatnaam.
Aan de Heemkundige Kring van Hechtel-Eksel werd advies gevraagd.
Ter uitvoering van het gemeenteraadsbesluit van 25 maart 2019 houdende "Meer vrouw op straat" heeft de Heemkundige Kring van Hechtel-Eksel op 23 maart 2022 een advies verstrekt waarbij de Rosalie Trimpeneersstraat als straatnaam wordt voorgesteld.
De decreten van 28 januari 1977 en 1 juli 1987 betreffende de procedure tot vaststelling van een nieuwe straatnaam of de wijziging van een straatnaam.
Het Decreet Lokaal Bestuur, art. 41
Principiële goedkeuring te verlenen aan de invoering van een nieuwe straatnaam "Rosalie Trimpeneersstraat" voor de nieuwe insteekweg in de nieuwe verkaveling, gelegen in het binnengebied tussen de Klein Endstraat en de Kamperbaan.
Het College van Burgemeester en Schepenen te gelasten met de verdere uitvoering van dit besluit, waarna een definitieve beslissing zal genomen worden.
De nieuwe insteekweg, aangeduid op het verkavelingsontwerp, is nog niet voorzien van een nieuwe straatnaam.
Aan de Heemkundige Kring van Hechtel-Eksel werd advies gevraagd.
Ter uitvoering van het gemeenteraadsbesluit van 25 maart 2019 houdende "Meer vrouw op straat" heeft de Heemkundige Kring van Hechtel-Eksel op 23 maart 2022 een advies verstrekt waarbij de Octavie Ceysensstraat als straatnaam wordt voorgesteld.
De decreten van 28 januari 1977 en 1 juli 1987 betreffende de procedure tot vaststelling van een nieuwe straatnaam of de wijziging van een straatnaam.
Het Decreet Lokaal Bestuur, art. 41
Principiële goedkeuring te verlenen aan de invoering van een nieuwe straatnaam "Octavie Ceysensstraat" voor de nieuwe insteekweg in de nieuwe verkaveling, gelegen in het binnengebied tussen de Hoevestraat en De Vreedestraat.
Het College van Burgemeester en Schepenen te gelasten met de verdere uitvoering van dit besluit, waarna een definitieve beslissing zal genomen worden.
Artikel 11, §1,van het Gemeentewegendecreet stelt dat gemeenten de ligging en breedte van gemeentewegen op hun grondgebied (en dus ook van voormalige buurtwegen) vastleggen in gemeentelijke rooilijnplannen, en dit ongeacht de eigenaar van de grond.
Artikel 12, §2, van het Gemeentewegendecreet stelt dat in afwijking van artikel 11 de aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van een gemeenteweg met overeenkomstige toepassing van artikel 31 van het Omgevingsvergunningendecreet kan worden opgenomen in een omgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen of een omgevingsvergunning voor het verkavelen van gronden, voor zover die wijziging past in het kader van de realisatie van de bestemming van de gronden.
Om deze reden werd er overgegaan tot de opmaak van een gemeentelijk rooilijnplan, opgesteld door landmeter-expert Frederik Maris op 17 juni 2021.
Het rooilijnplan "J.B. Truyensstraat 8" voorziet in een gratis grondafstand van 00a 58ca, aangeduid onder lot 2 op voormeld rooilijnplan.
Naar aanleiding van de tracéwijziging werd er een openbaar onderzoek georganiseerd gedurende de periode van 31 december 2021 tot en met 29 januari 2022. De voorgeschreven procedure werd gevolgd. Er werden geen bezwaren ingediend.
Het Decreet Lokaal Bestuur, art. 41.
Het Decreet van de Vlaamse Regering houdende de gemeentewegen van 3 mei 2019
De nieuwe rooilijn zoals weergegeven op het bijgevoegde ontwerp van rooilijnplan J.B. Truyensstraat 8, opgesteld door landmeter-expert Frederik Maris op 17 juni 2021, wordt definitief vastgesteld.
De gratis grondafstand aan de gemeente Hechtel-Eksel van een perceel grond, ten kadaster gekend onder Hechtel-Eksel, 2e afdeling, sectie D, nr. 147L2/deel, groot 00a 58ca, zoals aangeduid onder lot 2, en gele kleur op het rooilijnplan J.B. Truyensstraat 8 opgesteld door landmeter-expert Frederik Maris op 17 juni 2021, goed te keuren.
Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de verdere uitvoering van dit besluit.
Door de aankoop van de percelen grond met gebouwen wordt de mogelijkheid geboden om langs de Kamperbaan een parking en toegang tot het duinen- en wandelgebied "In den Brand" te creëren.
Het schattingsverslag dd. 24 augustus 2021, opgemaakt door landmeter-expert Hans Dens, raamt de huidige waarde van de percelen grond met gebouwen, ten kadaster gekend onder Hechtel-Eksel, 1e afdeling, sectie D, nrs. 270m3, 270p3 en 270n3, met een totale oppervlakte van 44a 25ca, op 555.711,00 Euro.
Het nodige krediet voor deze aankoop wordt bij de volgende aanpassing meerjarenplan voorzien onder de budgetcode MJP001219 2200000/BESTUUR/0290 – Strategische aankopen patrimonium – terreinen.
Het Decreet Lokaal Bestuur, art. 41
De onderhandse aankoop van percelen grond en gebouwen, gelegen Kamperbaan, kadastraal bekend onder Hechtel-Eksel, 1e afdeling, sectie D, nrs. 270m3, 270p3 en 270n3, met een totale kadastrale oppervlakte van 44a 25ca, aangeduid op het kadastraal plan en kadastrale legger, voor een bedrag van € 555.711,00 goed te keuren.
Het College van Burgemeester en Schepenen te gelasten met de verdere uitvoering van dit besluit.
Afschrift van deze beslissing over te maken aan de financiële dienst.
Het College van Burgemeester en Schepenen te machtigen om in naam van de gemeente, de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie te ontslaan van de verplichting om inschrijving van ambtswege te nemen bij de overschrijving van de akte.
In het kader van de opdracht “Aanleg wegenis en riolering Verkaveling "De Locht"” werden een bestek met nr. R/001098 en bijhorende opdrachtdocumenten opgesteld door de ontwerper, Groep Infrabo nv, Langstraat 65 te 2260 Westerlo. Het betreft een gezamenlijke opdracht waarbij Fluvius System operator cv de procedure zal voeren en in naam van Gemeente Hechtel-Eksel zal optreden bij de gunning en de uitvoering van de opdracht.
De uitvoering van deze opdracht wordt voor Gemeente Hechtel-Eksel opgevolgd door Tom Gerits.
Deze opdracht bestaat uit volgende gedeelten:
- Deelopdracht 1 Werken ten laste van Gemeente Hechtel-Eksel (Geraamd op: € 84.817,00 excl. btw of € 102.628,57 incl. 21% btw)
- Deelopdracht 2 Werken ten laste van Fluvius (Geraamd op: € 80.054,80 incl. 0% btw)
De totale kostprijs van deze opdracht wordt geraamd op € 164.871,80 excl. btw of € 182.683,37 incl. btw (€ 17.811,57 btw medecontractant).
Aanbestedende overheid Fluvius stelt voor om de opdracht te gunnen bij wijze van de openbare procedure.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 36 en artikel 57, en inzonderheid artikels 2, 36° en 48 die een gezamenlijke realisatie van de opdracht in naam en voor rekening van meerdere aanbesteders toelaat.
Het KB van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het KB van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
Er wordt goedkeuring verleend aan het bestek met nr. R/001098, de overige opdrachtdocumenten, en de raming voor de gezamenlijke opdracht “Aanleg wegenis en riolering Verkaveling "De Locht", opgesteld door de ontwerper, Groep Infrabo nv, Langstraat 65 te 2260 Westerlo. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten. De totale raming bedraagt € 164.871,80 excl. btw of € 182.683,37 incl. btw (€ 17.811,57 btw medecontractant), als volgt opgedeeld:
- Deelopdracht 1 Werken ten laste van Gemeente Hechtel-Eksel (Geraamd op: € 84.817,00 excl. btw of € 102.628,57 incl. 21% btw)
- Deelopdracht 2 Werken ten laste van Fluvius (Geraamd op: € 80.054,80 incl. 0% btw)
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de openbare procedure.
De opdracht is een gezamenlijke opdracht, waarbij Fluvius System operator cv, Brusselsesteenweg 199 te 9090 Melle optreedt als aanbestedende overheid bij de plaatsing, de gunning, en de uitvoering van de opdracht. Gemeente Hechtel-Eksel treedt op als mede-opdrachtgever. De uitvoering van deze opdracht wordt voor Gemeente Hechtel-Eksel opgevolgd door Tom Gerits.
De uitgaven binnen deelopdracht 1 van deze opdracht, die ten laste vallen van Gemeente Hechtel-Eksel, werden voorzien in het investeringsbudget van 2022 en van het financieel meerjarenplan, op budgetcode MJP000826.
De uitgaven met betrekking tot de kosten die na de voorlopige oplevering van de werken gevorderd worden door Fluvius werden voorzien in het investeringsbudget van 2022 en van het financieel meerjarenplan, op budgetcode MJP000824.