Terug
Gepubliceerd op 20/12/2019

2020_GR_00017 - Goedkeuring uitbreiding reglement tijdsregistratie en glijdende werktijden. - Goedkeuring

Gemeenteraad
ma 16/12/2019 - 20:00 raadzaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Stefan Agten, Jacky Snoeckx, Raf Truyens, Marc De Pachter, Sven Saenen, Jan Dalemans, Nele Lijnen, Ivette Leten, Theo Martens, Johan Feyen, Jan Vangenechten, William Linmans, Jo Kerkhofs, Tony Baselet, Karen Kerkhofs, Carina Gijsbers, Jordy Verlinden, Hanne Palmans, Kristel Vanbaelen, Ellen Willekens, Jessie Olyslagers, Marie De Rycke, Robert Verheyen

Afwezig

Kelly Leenaerts

Secretaris

Robert Verheyen

Voorzitter

Stefan Agten
2020_GR_00017 - Goedkeuring uitbreiding reglement tijdsregistratie en glijdende werktijden. - Goedkeuring 2020_GR_00017 - Goedkeuring uitbreiding reglement tijdsregistratie en glijdende werktijden. - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

Op de gemeenteraad van 29/05/2018 is het globale kader van het project 'Beter doen in 't Groen', inclusief het algemeen personeelskader, goedgekeurd.

In het kader van het integratieproject zal er meer en meer samenwerking zijn tussen het personeel van gemeente en OCMW. 

Om de personeelsadministratie optimaal te laten verlopen is, is het aan te raden om zoveel mogelijk te digitaliseren.  Hiervoor werd het reglement voor de tijdsregistratie reeds uitgebreid naar al het personeel van de gemeente en het OCMW, welke niet onder de toepassing van de glijdende werktijden vallen.  Bijkomend is het aan te raden om ook het geldende reglement voor glijdende werktijden / tijdsregistratie uit te breiden naar al het administratief personeel tewerkgesteld in het gemeentehuis, OCMW en Huis van het Kind.  Het toepassingsgebied wordt uitgebreid en de functienaam (gemeente)secretaris is vervangen door algemeen directeur. 

Bespreking MAT.

Voorbespreking op het vakbondsoverleg van 03/09/2019.  Goedkeuring tijdens het vakbondsoverleg van 28/11/2019.

Juridische grond

Decreet Lokaal Bestuur.

Besluit van de Vlaamse Regering van 07/12/2007, en latere wijzigingen, houdende de minimale voorwaarde voor de personeelsformatie en de rechtspositieregeling van het gemeentepersoneel en het provinciepersoneel.

De Arbeidswet van 16/03/1971, en latere wijzigingen.

De Arbeidstijdwet van 14/12/2000, en latere wijzigingen.

Besluit Gemeenteraad van 31/05/2007 betreffende de goedkeuring van het reglement glijdende werktijden en tijdsregistratie.

Besluit van de gemeenteraad van 29/05/2018 betreffende de kennisname en goedkeuring van het syntheserapport 'Beter doen in 't Groen'.

Besluit van de gemeenteraad van 25/02/2019 betreffende de goedkeuring uitbreiding reglement tijdsregistratie naar gemeente en OCMW.

Besluit schepencollege van 02/12/2019 betreffende de principiële goedkeuring uitbreiding van het reglement glijdende werktijden en tijdsregistratie.

Besluit

De Gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Goedkeuring van de uitbreiding reglement glijdende werktijden en tijdsregistratie.

Artikel 2

Dit reglement en werkrooster te laten gelden vanaf 01/01/2020. 

Artikel 3

Het College van Burgemeester en Schepenen te belasten met het bepalen van de effectieve datum van wijziging of toepassing van de huidige openingsuren gemeentehuis naar de openingsuren OCMW, afhankelijk van de herorganisatie van de werking en de  informatieverstrekking naar de bevolking.

Artikel 4

Deze beslissing aan het administratief toezicht te onderwerpen.