Terug
Gepubliceerd op 20/12/2019

2020_OR_00003 - Uitbreiding reglement tijdsregistratie en glijdende werktijden. - Goedkeuring

OCMW-raad
ma 16/12/2019 - 19:30 raadzaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Stefan Agten, Jacky Snoeckx, Raf Truyens, Marc De Pachter, Sven Saenen, Jan Dalemans, Nele Lijnen, Ivette Leten, Theo Martens, Johan Feyen, Jan Vangenechten, William Linmans, Jo Kerkhofs, Tony Baselet, Karen Kerkhofs, Carina Gijsbers, Jordy Verlinden, Hanne Palmans, Kristel Vanbaelen, Ellen Willekens, Jessie Olyslagers, Marie De Rycke, Robert Verheyen

Afwezig

Kelly Leenaerts

Secretaris

Robert Verheyen

Voorzitter

Stefan Agten
2020_OR_00003 - Uitbreiding reglement tijdsregistratie en glijdende werktijden. - Goedkeuring 2020_OR_00003 - Uitbreiding reglement tijdsregistratie en glijdende werktijden. - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

Op de OCMW-raad van 18/06/2018 is het syntheserapport 'Beter doen in 't Groen', goedgekeurd.

In het kader van het integratieproject zal er meer en meer samenwerking zijn tussen het personeel van gemeente en OCMW. 

Om de personeelsadministratie optimaal te laten verlopen is, is het aan te raden om zoveel mogelijk te digitaliseren.  Het reglement tijdsregistratie is reeds uitgebreid naar al de personeelsleden van het OCMW en gemeente, welke niet onder het toepassingsgebied van de glijdende werktijden vallen.   Aangezien de administratieve diensten OCMW en gemeente meer en meer gaan samenwerken is het aan te raden om ook het reglement glijdende werktijden en tijdsregistratie uit te breiden naar al de administratieve personeelsleden tewerkgesteld in het gemeentehuis, OCMW en Huis van het Kind.   Het huidige reglement glijdende werktijden en tijdsregistratie is aangepast.  Het toepassingsgebied wordt uitgebreid en de functienaam (gemeente)secretaris is vervangen door algemeen directeur. 

Bespreking MAT.

Voorbespreking akbondsoverleg van 03/09/2019.  Goedkeuring vakbondsoverleg van 28/11/2019.

Juridische grond

Decreet Lokaal Bestuur.

Besluit van de Vlaamse Regering van 07/12/2007, en latere wijzigingen, houdende de minimale voorwaarde voor de personeelsformatie en de rechtspositieregeling van het gemeentepersoneel en het provinciepersoneel.

De Arbeidswet van 16/03/1971, en latere wijzigingen.

De Arbeidstijdwet van 14/12/2000, en latere wijzigingen.

Besluit van de OCMW-raad van 18/06/2018 betreffende de kennisname en goedkeuring van het syntheserapport 'Beter doen in 't Groen'.

Besluit van de OCMW - raad van 25/02/2019 betreffende de uitbreiding reglement tijdsregistratie naar gemeente en OCMW.

Besluit van Vast Bureau van 02/12/2019 betreffende de principiele goedkeuring uitbreiding tijdsregistratie en glijdende werktijden.

Besluit

De OCMW-raad keurt eenparig het volgende besluit goed.

De ocmw-raad beslist:

Artikel 1

Goedkeuring van de uitbreiding reglement tijdsregistratie en glijdende werktijden.

Artikel 2

Dit reglement te laten gelden vanaf 01/01/2020.

Artikel 3

Het Vast Bureau te belasten met het bepalen van de effectieve datum van wijziging of toepassing van de huidige openingsuren gemeente naar het OCMW, afhankelijk van de herorganisatie van de werking en de informatieverstrekking naar de bevolking.

Artikel 4

Deze beslissing aan het administratief toezicht te onderwerpen.