Terug
Gepubliceerd op 20/03/2019

2019_GR_00061 - Goedkeuring uitbreiding reglement tijdsregistratie. - Goedkeuring

Gemeenteraad
ma 25/02/2019 - 19:30 Raadzaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Stefan Agten, Jacky Snoeckx, Raf Truyens, Marc De Pachter, Sven Saenen, Jan Dalemans, Nele Lijnen, Ivette Leten, Theo Martens, Johan Feyen, Jan Vangenechten, William Linmans, Jo Kerkhofs, Kelly Leenaerts, Karen Kerkhofs, Tony Baselet, Carina Gijsbers, Jordy Verlinden, Hanne Palmans, Kristel Vanbaelen, Ellen Willekens, Jessie Olyslagers, Marie De Rycke, Robert Verheyen

Secretaris

Robert Verheyen

Voorzitter

Stefan Agten

Stemming op het agendapunt

2019_GR_00061 - Goedkeuring uitbreiding reglement tijdsregistratie. - Goedkeuring
Goedgekeurd

Aanwezig

Stefan Agten, Jacky Snoeckx, Raf Truyens, Marc De Pachter, Sven Saenen, Jan Dalemans, Nele Lijnen, Ivette Leten, Theo Martens, Johan Feyen, Jan Vangenechten, William Linmans, Jo Kerkhofs, Kelly Leenaerts, Karen Kerkhofs, Tony Baselet, Carina Gijsbers, Jordy Verlinden, Hanne Palmans, Kristel Vanbaelen, Ellen Willekens, Jessie Olyslagers, Marie De Rycke, Robert Verheyen
Stemmen voor 23
Jo Kerkhofs, Karen Kerkhofs, Jan Vangenechten, Hanne Palmans, Carina Gijsbers, William Linmans, Jordy Verlinden, Jan Dalemans, Jacky Snoeckx, Marc De Pachter, Sven Saenen, Ivette Leten, Jessie Olyslagers, Nele Lijnen, Theo Martens, Kelly Leenaerts, Raf Truyens, Marie De Rycke, Kristel Vanbaelen, Ellen Willekens, Tony Baselet, Johan Feyen, Stefan Agten
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
2019_GR_00061 - Goedkeuring uitbreiding reglement tijdsregistratie. - Goedkeuring 2019_GR_00061 - Goedkeuring uitbreiding reglement tijdsregistratie. - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

Op de gemeenteraad van 29/05/2018 is het globale kader van het project 'Beter doen in 't Groen', inclusief het algemeen personeelskader, goedgekeurd.

In het kader van het integratieproject zal er meer en meer samenwerking zijn tussen het personeel van gemeente en OCMW. 

Om de personeelsadministratie optimaal te laten verlopen is, is het aan te raden om zoveel mogelijk te digitaliseren.  Er is een reglement voor de tijdsregistratie maar

tot op heden enkel toepasbaar op het personeel van de gemeente.  Het toepassingsgebied wordt uitgebreid en de functienaam (gemeente)secretaris is vervangen door algemeen directeur. 

Bespreking MAT.

Vakbondsoverleg van 04/02/2019.

Juridische grond

Decreet Lokaal Bestuur.

Besluit van de Vlaamse Regering van 07/12/2007, en latere wijzigingen, houdende de minimale voorwaarde voor de personeelsformatie en de rechtspositieregeling van het gemeentepersoneel en het provinciepersoneel.

De Arbeidswet van 16/03/1971, en latere wijzigingen.

De Arbeidstijdwet van 14/12/2000, en latere wijzigingen.

Besluit Gemeenteraad van 17/12/2009 betreffende de goedkeuring van het reglement tijdsregistratie.

Besluit van de gemeenteraad van 29/05/2018 betreffende de kennisname en goedkeuring van het syntheserapport 'Beter doen in 't Groen'.

Besluit schepencollege van 04/02/2019 betreffende de principiële goedkeuring uitbreiding van het reglement tijdsregistratie.

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Goedkeuring van de uitbreiding reglement tijdsregistratie.

Artikel 2

Dit reglement te laten gelden vanaf 01/03/2019.

Artikel 3

Deze beslissing aan het administratief toezicht te onderwerpen.